* - поля обов'язкові для заповнення.

* - поля обов'язкові для заповнення.

+38 (098) 554-03-03
+38 (093) 554-03-03
Киев, ул. Вышгородская, 31

Принцип відбору або Телевізійні війни команди Зе

Принцип відбору або Телевізійні війни команди Зе

Нова українська влада, на думку деяких експертів, всерйоз зайнялася «вихованням» власників телеканалів в «вишукано грубій» формі.

Іншими словами, телеканали поставлені перед фактом – або відбирання ліцензії або якась лояльність по відношенню до «монокоманди» Зе. У всякому разі, вже є проблеми у цілої низки каналів, на яких проводяться обшуки, і піднімається питання про відкликання (відлученні) ліцензії на мовлення.

Звичайно ж, читач скаже, що стосується це поки тільки каналів, підконтрольних Медведчуку, або ж лояльних до попередньої влади і годувалися в період Порошенко за державний рахунок.

Однак прийшли до влади представники команди президента Зеленського, і в першу чергу, він сам, прекрасно розуміють важливість наявності свого телеканалу в тих чи інших руках, і збираються максимально «знеструмити» недружніх власників каналів, взявши телерадіомовлення під свій максимальний контроль.

Сьогоднішня ситуація в Україні дуже нагадує ситуацію в Росії кінця дев’яностих – початку нульових.

Тоді на російському ТБ було два монстра – Перший канал (він же ОРТ) під керуванням Бориса Березовського і Бадрі Патаркацишвілі, і НТВ (а точніше, велика група Медіа Міст) Володимира Гусинського.

На фото – Борис Березовський і Володимир Гусинський

Відносини між монстрами були, м’яко кажучи, так собі – Гусинський і Березовський часто жорстко «мочили» один одного через підконтрольні «ящики», не кажучи вже про «мочилові» інших ворогів руками (точніше, вустами Сергія Доренка і Євгена Кисельова).

На той момент Росія також переживала дві чеченські війни і фазу крихкого перемир’я між ними. У зв’язку з цим цікаво було ставлення каналів Березовського і Гусинського до «чеченського питання».

Тодішній ОРТ був, по суті, таким собі «органом влади», і наполегливо кропать пропагандистські агітки на користь тодішньої влади Бориса Єльцина, відрито виступаючи на стороні «федералів» і називаючи чеченські формування «терористами».

А НТВ Володимира Гусинського вважався опозиційним, і давав якусь «альтернативну» точку зору, і репортери НТВ часто давали сюжети «через річки» в суспільстві чеченських польових командирів.

З приходом до влади Володимира Путіна (що сталося багато в чому за допомогою Бориса Березовського), і початком другої чеченської кампанії позиція НТВ стала для нової російської влади нетерпима. І для медіа-імперії Гусинського настали чорні дні з обшуками, всілякими «маски шоу» і в лічені місяці Медіа Міст був «з’їдений» Газпромом, і увійшов в повному складі в новий холдинг «Газпром Медіа». Гусинський втік за кордон з купою кримінальних справ, як втекли і всі ті, хто разом з Гусинським створював НТВ. Зокрема, ідеолог медіа-імперії Гусинського Ігор Малашенко виїхав в США, де не так давно наклав на себе руки.

Та ж доля спіткала і Бориса Березовського, вимушено продав свій контрольний пакет ОРТ наближеним до Путіна громадянам. Однак з Березовським надійшли кілька більш гуманно, не дивлячись на те, що накоїв в прямому ефірі «телекілера» Березовського Доренко з сюжетом про підводний човен «Курськ» і прямим звинуваченням Володимира Путіна в трагедії.

Даний інцидент, по суті, став початком кінця Бориса Березовського, який поїхав до Великобританії і попросив там політичного притулку. Однак з Березовським розрахувалися за ОРТ, причому досить непогано – за акції Борис Абрамович отримав тоді близько двох мільярдів доларів. Але ж могли просто відібрати, як сталося з Гусинським.

У підсумку, Володимир Путін, отримавши з рук Бориса Єльцина і в деякому роді Бориса Березовського, якусь «моновласть» в країні вже на початку «нульових», тут же влаштував медіа-зачистку неугодних йому телеканалів і їх власників. Підібравши під себе і своїх наближених і ОРТ, і НТВ, і після вирубавши на корені ще один оплот «опозиції», але набагато менш значимий, в особі телеканалу ТВ-6.

У підсумку, навіть опозиційний (як його позиціонують) радіо «Ехо Москви» теж стало частиною держконцерну «Газпром Медіа», залишившись в ролі так званої «виставкової опозиції».

В Україні в момент початку війни на Донбасі і за президентства Петра Порошенко стали відбуватися події, схожі з подіями кінця дев’яностих – початку нульових в Росії.

Порошенко, як сам не чужий телебаченню товариш, прекрасно розумів, що влада над телеканалами необхідна для контролю над громадською думкою в країні.

І, по суті, він цього домігся, влаштовуючи репресії проти NewsOne, 112 та інших телеканалів, які мали іншу точку зору на події в країні і війну на Донбасі.

Зрозуміло, що всі зазначені телеканали, які терпіли при Порошенко всілякі «наїзди», контролювалися їх тодішніми власниками і висвітлювали їхню точку зору. Що, власне, і не подобалося Порошенко.

На фото – Володимир Макеєнко

Паралельно Петро Олексійович руками екс-регіонала Володимира Макеєнка прибрав до рук колишній телеканал «Тоніс» і самим прямолінійним чином перетворив його в «Прямий». І отримав ще один форпост «свободи слова» по порошенківська.

Порошенко потім трохи «попустило» після придбання соратником його партнера Медведчука Козаком трьох телеканалів – NewsOne, 112 і ZIK, коли його президентську діяльність на цих каналах стали менше критикувати.

Ще Петро Олексійович дуже хотів прибрати до рук 1 + 1. Задумавши разом з Гонтаревої хитру спецоперацію у вигляді націоналізації Приватбанку, до якого, як думав Петро Олексійович, «плюси» покладалися на додачу.

На фото – Петро Порошенко та Ігор Коломойський

Однак Ігор Валерійович Коломойський заліково перехитрив Петра Олексійовича, здавши неабияк на той момент його тяготи банк державі, однак канал залишив у себе. Канал, який згодом став одним з «могильників» рейтингу Петра Порошенка і важливим фактором перемоги на президентських виборах Володимира Зеленського.

Тому команда нового президента, пам’ятаючи історію, і прекрасно розуміючи всю важливість впливу на уми електорату телеканалів, вирішила не відкладати справу у довгий ящик. Як видно, дуже швидко можуть втратити ліцензії все три «МедведчукТВ» в особі NewsOne, 112 і ZIK. Початок вже покладено з каналом 112 два дні тому, коли Апеляційний суд Києва ухвалив рішення, через який телеканал “112 Україна” можуть позбавити ліцензії на мовлення.

За даними джерела автора цих рядків, така ж доля уготована для інших телеканалів, недружніх нової влади. Представники Зе-команди розуміють, що з Медведчуком домовитися про політику лояльності навряд чи вийде, і навіть якщо домовленості «про ненапад» і будуть досягнуті, то будуть подібні пороховій бочці, готової в будь-який момент вибухнути.

Тому в найближчі місяці на українському ТБ-ринку будуть відбуватися досить сильні потрясіння. Простіше кажучи, “монокоманда» готує якийсь переділ у сфері медіабізнесу, і буде намагатися максимально підгребти великі медіа-ресурси, і в першу чергу телеканали, під себе. А якщо не вдасться, то позбавляти ліцензії, створюючи потім лояльний продукт під патронатом лояльних власників.

«Ця міра вимушена. У Зеленського прекрасно розуміють, що коли почнуть падати рейтинги, всі телеканали, які він не контролює, будуть його мочити. Особливо ті, хто під Порошенко або Медведчуком. Тому хлопці готуються до такого повороту заздалегідь », – розповів« ОРД »один з учасників медіа-ринку, до якого вже« навідувалися »хлопці з Зе-команди. Типу познайомитися і обговорити спільні цілі і завдання.

На фото – Олександр Ткаченко

Зараз, як кажуть співрозмовники «ОРД», всіма переговорами від команди Зе з особами, які мають контроль над телеканалами і медіа-менеджерами, розповідає Олександр Ткаченко, нині народний депутат від «Слуги народу», а в недавньому минулому – керівник телеканалу Коломойського «1+ 1 ».

Ткаченко, крім політичних моментів, цікавлять ще й моменти фінансові. І тому з його подачі, за даними співрозмовників «ОРД», проводилися «профбесіди» з керівництвом «Громадського» і АТР, що мали державну частку у фінансуванні.

«Ткаченко хоче перекроїти бюджетні потоки на телеканали під себе. Це дуже смачний шматок пирога, якщо їм правильно розпорядиться. Тому він зараз влаштовує чистки і аудити все каналів, які прив’язані до державної «годівниці», – говорить «ОРД» один із співробітників телеканалів, на які вже приїжджав з «комісією» Ткаченко.

І якщо у новій владі все зростеться, то Зе-команда отримає фактично повну лояльність і контроль над українським ТБ. Оскільки ні Пінчук, ні Ахметов, володіють ще декількома телеканалами, навряд чи ризикуватимуть зараз відкрито «топити» проти ко манди Зеленського. До речі, за часів Порошенко вони теж були лояльні до останнього. Коломойський і 1 + 1 сьогодні не мають будь-яких причин працювати на антирейтинг команди Зе. Якщо не трапиться, звичайно, якогось зовсім уже жорсткого відсутності взаєморозуміння. А з рештою «медведчуками» Зе-команда буде грати іншими методами. Як то кажуть, щоб інші боялися.

І є дуже велика ймовірність, що все у них вийде. І тоді ми станемо ще сильнішими схожі на Росію початку «нульових». Але хто знає, може, саме в цьому і задумка?

 

И есть весьма велика вероятность, что все у них получится. И тогда мы станем еще сильнее похожи на Россию начала «нулевых». Но кто знает, может, именно в этом и задумка?

Поділитися:

Замовити послугу

Центр інформаційних розслідувань УкрІнформХолдинг доможе вам у вирішенні питань вашої безпеки та безпеки вашого майна, допоможе відновити справедливість та захистити ваші интереси..

Замовити